Kvartalets Sodexostjärna heter Josefin Larsson!

Josefin Larsson
Josefin Nilsson jobbar med Office Support hos Sodexos kund Tetra Pak i Lund

Motivering

Josefin Larsson är en utmärkt kanditat för Kvartalets Sodexostjärna! Hennes uppgift är bland annat att i detalj registrera gods som levererats till Tetra Pak, märka upp godset med önskad extra information och vidare distribuera alla försändelser till rätt mottagare. Det kräver disciplin, tålamod, extrem noggranhet och otroligt god service gentemot såväl kund som indirekt inköp.

Dessutom är Josefin vår stora pelare som bär gruppen och hela tiden bidrar till god sammanhållning, sprider glädje och ger energi! Hennes engagemang och serviceanda smittar av sig, det är fantastiskt!

Under kvartalet som har gått har Josefin inte bara fortsatt att föregå med gott exempel, hon har även utökat och förbättrat vissa rutiner på så sätt att både kund och inköpare kan jobba effektivare och smartare.

Om Josefin

  • Office Support, Tetra Pak i Lund
  • Bor i Höör och pendlar till Lund
  • Tycker om att umgås med familj och vänner
  • Reser gärna och ser fram emot nästa resa som går till Bali

Vad tänkte du  när du fick priset?
”Blev jätteglad och överraskad, min chef har verkligen lyckats hålla detta hemligt. Jag trodde vi skulle ha ett ”vanligt” APT och sen fick jag denna utmärkelse – jättekul! Jag blev rörd när jag tackade och mina kollegor säger att det är du värd.”

Hur känns det att få så fina omdömen i motiveringen?
Det är jättefina ord och jag blev väldigt glad. Jag har superbra kollegor som underlättar för mig och då är det lätt att ge tillbaka.

Hur länge har du jobbat på Sodexo?
Jag har varit på Tetra Pak  i knappt fem år och började jobba på Sodexo genom den verksamhetsövergång som var i november 2018.

Vad är det bästa med ditt jobb?
Kollegorna, omväxlingen som blir när man jobbar med människor. Uppgifter som måste lösas hela tiden, ingen dag är lik den andra. Jag är tacksam för att det är kul att gå till jobbet varje dag.

Vilka är utmaningarna i din roll?
Behålla fokus när man har många bollar i luften, telefonen ringer och kunder står och väntar. Får hela tiden tänka tillbaka – vad gjorde jag innan jag blev avbruten? Vill alltid bemöta kunder och kollegor på bästa sätt. Jag tycker jobbet är jättekul och det är viktigt tycker jag. Vi får också ofta positiv feedback från både kunder och övriga Sodexokollegor.

Nomineringen

Mattias Gustavsson som var den som nominerade Josefin tillsammans med övriga kollegor, säger att anledningen var att när nomineringen skickades in så var det en tuff månad med väldigt mycket att göra och då var Josefin ljuset som alltid var lika trevlig och serviceminded.

”Josefin är en stöttepelare som sprider glädje, energi, positivitet och gnäller aldrig. Hon är väldigt bra på service och det smittar av sig.”

Speak Your Mind

*

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.